331
00:20
14.08.2023

 

Primary, Secondary and High School Equivalency Processes 

 

Denklik nedir?


Yurt dışındaki ilkokul, ortaokul ve liselerden alınmış olan karne, transkript, öğrenim belgesi, sertifika, ayrılma belgesi ve diploma gibi belgelerin incelenerek, görülen öğrenimin Türkiye'deki ilkokul, ortaokul ya da liselerin hangi sınıf/alan/bölüm/dalına eşdeğer olduğunun tespit edilmesi işlemidir.

 

Denklik için nereye başvuru yapılır?


Denklik işlemi başvuruları e-Denklik modülü (edenklik.meb.gov.tr) üzerinden yalnızca elektronik ortamda  olarak yapılmaktadır. 

Denklik işlemi, denklik talebinde bulunan kişinin belgelerinin asılları ile denklik merkezlerinde e-Denklik modülü üzerinden gerçekleştirilir.

Denklik işlemi için başvuru linkinden evraklarınızı yüklemeniz, ardından randevu tarihinde belgelerin aslı ile Müşavirliğimize şahsen başvurmanız gerekmektedir: E-denklik başvuru işlemi için tıklayınız.

Denklik başvurusu için gerekli belgeler, denklik kılavuzu ve denklik süreçleriyle ilgili ayrıntılı bilgilendirme e-denklik modülünde yer almaktadır.

Denklik merkezleri, yurt dışında eğitim muüşavirlikleri, yurt içinde ise il millî eğitim müdürlükleri ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca belirlenen ilçe millî eğitim müdürlükleri bünyesinde denklik iş ve işlemlerinin yürütüldüğü birimlerdir. Bölgemizde öğrenim gören öğrenciler denklik işlemi için Müşavirliğimize veya Türkiye'de nüfusu 250 bin ve üzerindeki büyükşehir kapsamında bulunan herhangi bir ilçe millî eğitim müdürlüğüne başvuru yapabilir. 

Belgelerinizi sisteme yüklemeden önce stokholm@meb.gov.tr adresine kontrol için e-mail ile göndermeniz denklik sürecinizi hızlandıracaktır.

Müşavirliğimizde yapmak istediğiniz denklik işlemleriyle ilgili stokholm@meb.gov.tr adresine e-posta ile sorularınızı yönelterek bilgi alabilirsiniz.

 

Denklik için şahsen başvuru gerekli mi?


Denklik işleminiz için evraklarınızı elektronik ortamda yükledikten sonra randevu tarihinde belgelerin aslı ile şahsen başvurmanız gerekmektedir. İlgili yönetmelik gereği denklik başvurusunun yurt dışında Müşavirliklere şahsen gelerek yapılması gerekmektedir. Şahsen başvuru yapılamayacak durumlarda, noter onaylı vekaletle de başvuru kabul edilmektedir. 

Elektronik posta ya da normal posta yoluyla yapılan başvurular işleme alınamamaktadır.

 

Denklik belgesinin düzenlenmesi ne kadar sürer?


İstenen belgelerin eksiksiz sunulması halinde, denklik başvurusu aynı gün içinde sonuçlandırılabilmektedir. Ancak bazı durumlarda araştırma yapılması ve ilgili kurumlarla yazışma yapılması gerekmekte, bu da süreci uzatmaktadır.

 

Hangi durumlarda denklik işlemi yapılmaz?


Denklik için sunulan belgelerin istenen nitelikte olmaması durumunda denklik işlemi yapılmaz.

Yükseköğrenim diplomalarının denklik işlemi Müşavirliğimizce yapılmamaktadır. Yüksekokul, fakülte, yüksek lisans ve doktora öğrenimlerine dair denklik tanıma yetkisi Yükseköğretim Kurulunda (YÖK) olduğundan, bu seviyedeki diplomalar için doğrudan YÖK'e başvurulması gerekmektedir. İlgili web sayfasına ulaşmak için tıklayınız.

  



 

PRIMARY, SECONDARY AND HIGH SCHOOL EQUIVALENCY PROCESSES

 

What is Equivalence?


The process of determining the equivalent class, field, branch or department of the documents obtained from private education institutions at the international primary and secondary educational level and at the schools opened by embassies in the country and from primary and secondary education institutions in Turkey and abroad is called equivalence.

 

Where to apply for equivalency?


Equivalence application is made through the e-Equivalence (e-Denklik) module.

Equivalence process is performed through the e-Equivalence (e-Denklik) module in the equivalency centers with the original documents of the person requesting the equivalence.

For the equivalence process, you must upload your documents from the application link, then apply in person to the Educational Counsellor's Office with the originals of the documents on the date of the appointment: Click here for the e-Equivalence application process.

The documents required for the equivalence application, the equivalence guide and detailed information about the equivalence processes are available in the e-Equivalence module.

Kindly direct your inquiries or requests for information regarding equivalency to stokholm@meb.gov.tr via email.

 

Does one need to apply in person for equivalency?


Upon electronically uploading your documents for the equivalency process, it is essential to appear in person with the original documents on the scheduled appointment date. In situations where in-person application is not feasible, an application accompanied by a notarized power of attorney is also permissible. Please note that applications submitted via email or regular mail cannot be processed.

  

What is the timeframe for receiving the equivalency certificate?


Provided that all necessary documents are duly submitted, the process of evaluating the equivalence application can be completed on the same day. Nevertheless, certain instances may necessitate research and communication with pertinent institutions, leading to an extension of the processing period.

 

Under what circumstances is equivalency not conducted?


If the documents submitted for equivalency do not meet the required standards, the equivalency process will not proceed.

Educational Counsellor's Office does not handle the equivalency process for higher education diplomas. Recognition of equivalency for college, faculties, master's, and doctorate education falls under the jurisdiction of the Council of Higher Education (YÖK). Therefore, for diplomas at this academic level, it is imperative to directly apply to YÖK. You can access the pertinent webpage by clicking here.

 

 

Yayın Tarihi: 14.08.2023