799
19:08
16.08.2023

Özel öğrencilik başvurusu, öğrenim görülen ülkenin bağlı bulunduğu yurt dışı temsilciliğine yapılır.

 

Başvuru adresi


Bölgemizde öğrenim gören öğrencilerden özel öğrencilik statüsünün tanınmasını ve buna bağlı askerlik ertelemesi gibi haklardan faydalanmak isteyen öğrencilerin, aşağıdaki başvuru formuyla durumlarına uyan diğer belgeleri eksiksiz olarak hazırlayıp öncelikle Müşavirliğimizin stokholm@meb.gov.tr adresine e-posta yoluyla göndermeleri, Müşavirliğimizden belgelerin uygunluğuna ilişkin geri bildirim alınmasından sonra gerekli düzenlemeleri yaparak belgeleri posta yoluyla aşağıdaki adrese ulaştırmaları gerekmektedir:

 

Office of the Educational Counsellor  

Embassy of Türkiye in Stockholm

Dag Hammarskjölds Vag 20, 115 27

P.O.Box 24105 10451 Stockholm Sweden

 

 

Başvuru için gerekli belgeler


1- Özel Öğrenciliği Tanıtma Başvuru Dilekçesi

Dilekçe, bilgisayarda doldurulabilen .PDF formatındadır. Bilgisayara indirilip doldurduktan sonra, bir çıktısının alınarak imzalanması gerekmektedir. İmzasız dilekçeler kabul edilmemektedir.

Öğrencilere yapılacak bütün bildirimler dilekçeye girilen e-posta aracılığıyla yapılacağından, mutlaka geçerli bir e-posta adresi yazılmalıdır.

Dilekçede yer alan askerlik şubesi bilgisi, nüfusa kayıtlı olunan il ve ilçe askerlik şubesi olup, e-Devlet üzerinden öğrenilebilmektedir. e-Devlet şifresi, yurt dışında konsolosluklarca, yurt içinde ise PTT şubelerince şahsen başvuru üzerine verilmektedir.

Dilekçede bütün tarihler gün-ay-yıl formatında girilmelidir.

Başvuru dilekçesine ulaşmak için tıklayınız.

 

2- Kimlik belgesinin fotokopisi ve E-devletten alınan nüfus kayıt örneği

Nüfus cüzdanı, yeni kimlik kartı ya da Türk makamlarınca verilen pasaportun kimlik bilgilerini içeren resimli sayfasının fotokopisi talep edilmektedir.

Kimlik belgelerinin ön ve arka yüzlerinin aynı sayfaya gelecek şekilde fotokopi çekilmesi gerekmektedir.

E-devletten alınan (pdf formatında) güncel tarihli nüfus kayıt örneği eklenmelidir.

 

3- E-devletten alınacak yurda giriş/çıkış belgesi veya öğrenim görülecek ülkeye giriş yaptığını gösterir belge

 

4- Pasaportun geçerli vize sayfası

Pasaportun vize sayfasının fotokopisi istenmektedir. Pasaportu olmayıp İsveç makamları tarafından verilen bir kimlik belgesi olanlar, bunların fotokopileri ile başvuru yapabilirler.

Bölgemizdeki bir okula kayıt yaptırmakla birlikte, halen Türkiye'de ikamet edip uzaktan eğitim alan öğrencilerin askerlik ertelemesi için Müşavirliğimize değil, Milli Savunma Bakanlığının 02.12.2020-E.708247 sayılı yazısı gereğince, doğrudan bağlı oldukları askerlik şubesine başvurmaları gerekmektedir. Başvuruda; kabul belgesi ve öğrenci belgesinin asıllarının, bu belgelerin noter onaylı yeminli tercümelerinin, ayrıca e-Devlet üzerinden alınacak karekodlu ''Okul/Kurum Tanıma Belgesi'' veya YÖK'ten alınacak ''Okul/Kurum Tanıma Belgesi''nin ibrazı istenmektedir.

İsveç/Norveç/Finlandiya vatandaşlığı bulunanların, Askeralma Kanunu (md. 38) ve Askeralma Yönetmeliği (md. 62) kapsamında tek seferde 35 yaşının sonuna kadar askerlik erteleme hakkı bulunmaktadır. Bu durumdakilerin askerlik ertelemesi için Müşavirliğimize değil, doğrudan bağlı oldukları başkonsolosluğun askerlik birimine başvuru yapmaları gerekmektedir. 

 

5- Mezuniyet Belgesi

Bu başvuruya esas olan öğrenim seviyesinden önce, en son mezun olunan öğrenim seviyesine ilişkin diploma veya mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği ya da e-Devlet üzerinden alınabilen barkodlu mezuniyet belgesi talep edilmektedir.

Yurt dışından alınan diplomalar için denklik belgesi sunulması gerekmektedir.

En son mezun olunan seviyenin aynısı ya da daha alt seviyedeki bir öğrenim için askerlik erteleme işlemi yapılamamaktadır. Örneğin kişi daha önce bir lisans programından mezun olmuşsa, bu seviyedeki ya da ön lisans seviyesindeki ikinci bir öğrencilik için askerlik erteleme hakkı bulunmamaktadır. Bu durumdaki bir kişi, ancak yüksek lisans seviyesindeki öğrenciliği için başvuru yapabilecektir.

 

6- Okul Tanıma Belgesi

Müşavirliğimizce özel öğrenci dosyası açtırılması ve buna bağlı haklardan faydalanılabilmesi için, öğrenim görülecek yükseköğretim kurumunun YÖK tarafından tanınıyor olması gerekmektedir. Okul Tanıma Belgesi e-Devlet üzerinden karekodlu olarak alınabilmektedir.

 

7- Öğrenci kayıt kabul belgesinin aslı  

Kayıt belgesi, kayıt yaptırılan yükseköğretim kurumundan alınmalı, öğrenim seviyesini (ön lisans, lisans) ve dalını, toplam öğrenim süresini, öğrenime başlayış ve bitiş tarihlerini, kaçıncı dönemden başlandığını göstermeli, öğrenimin tam zamanlı olduğuna dair beyan içermeli ve güncel tarihli olmalıdır. Bu belgenin okul tarafından onaylanmış asıl nüshası Müşavirliğimize sunulmalıdır.

Bir ön lisans ya da lisans amacına yönelik olmayan, tamamen isteğe bağlı olarak yapılan dil öğrenimlerinden/dil kursundan dolayı askerlik erteleme işlemi yapılamamaktadır. Dil öğreniminden/dil kursundan dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, bir akademik kurumun ön lisans ya da lisans programından kabul belgesi sunması, bu belgede dil kursu şartının belirtilmesi gerekmektedir.

 

8- Not döküm çizelgesinin aslı

 

9- Askerlik Durum Belgesi

Bu belge askerlik şubelerinden ya da e-Devlet üzerinden alınabilmektedir. Belgenin güncel olması gerekmektedir.

Bir ön lisans (iki yıllık yüksekokul) veya lisans (dört yıllık fakülte) seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda öğrenim yapacaklardan Askerlik Tecil/Erteleme Belgesi, lisansüstü öğrenim yapacaklardan Askerlik Durum Belgesi istenmektedir

Askerlik durum belgesinde "yoklama kaçağı" veya "bakaya" ibaresi yer alıyorsa, ya da e-Devlet ekranında en yakın askerlik şubesine başvurulması gerektiği yönünde bir ifade çıkıyorsa, duruma göre şu iki yoldan birisi izlenmelidir:

a) Şayet öğrenci, okula kabul-kayıt tarihinde yoklama kaçağı ya da bakaya durumunda değil idiyse, daha sonraki bir tarihte bu duruma düşmüşse, buna ilişkin matbu dilekçeyi doldurup imzalayarak sunmalıdır. Matbu dilekçeye ulaşmak için tıklayınız.

b) Şayet öğrenci, kabul-kayıt tarihinden önce yoklama kaçağı ya da bakaya durumunda idiyse, buna ilişkin matbu dilekçeyi ve gerekçelerini yazacağı ifade belgesini doldurup imzalayarak sunmalıdır. Matbu dilekçe için tıklayınız, bakaya ifade tutanağına ulaşmak tıklayınız.

 

Askerlik yükümlüsü olmayanlardan bu belge istenmez.

 

10- İki adet vesikalık fotoğraf

Fotoğrafın arkasına adı-soyadı yazılmalıdır.

 

11- Erkek öğrenciler için Müşavirliğimize hitaben yazılmış, askerlik erteleme talebini bildiren dilekçe

 

12- Tebliğ-Tebellüğ ve Taahhütname belgesi (1 adet)

Bu belge ön lisans ve lisans öğrenimi görenlerden talep edilmektedir. Lisansüstü öğrenim görenlerden talep edilmemektedir.

Tebliğ-tebellüğ belgesinin ilgili kısımları bilgisayar ortamında doldurulmalı, çıktı alınarak "Tebellüğ Eden" bölümü imzalanmalı ve diğer belgelerle birlikte Müşavirliğimize posta yoluyla gönderilmelidir. Bu belge olmadan askerlik şubeleri işlem yapmamaktadır. Askerlik yükümlüsü olmayanlardan bu belge istenmemektedir.

Tebliğ-Tebellüğ ve Taahhütname belgesine ulaşmak için tıklayınız.

 

13- Zorunlu hizmet belgesi

Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa talep edilmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.

Zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü olanlardan, zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını belgelendirmeleri istenir.

 

14- İstifa belgesi

Bu belge, kamu görevlisi olup da, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan istenmektedir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez. Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların yanında, görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır.

 

Başvuru belgelerinin listesini indirmek için tıklayınız.

 

Yayın Tarihi: 16.08.2023